0264-594893 frccf@frccf.org.ro

Beneficiarii proiectului:
Minim 30 de copii din familii defavorizate, identificaţi de către asistentui social (în baza anchetelor sociale și a notelor școlare), având în vedere următoarele criterii:
• Vârsta: 6 – 18 ani;
• Sărăcia: cuantumul venitului minim/membru de familie stabilit ca limită pentru acordarea prestaţiilor sociale de la stat în 2016, și condiţii de locuit inadecvate;
• Risc de eşec şcolar: corigenţă, repetenţie, medie școlară sub 6, absenţe şi motivaţie scăzută faţă de educație.

Obiectivele proiectului sunt:

1. Prevenirea abandonului școlar și creșterea motivației pentru educație a 30 de copii din Școla Gimnazială Horea – copii care aparţin unor familii defavorizate din Cluj și se află în situaţii de risc (sărăcie, eşec şcolar, marginalizare, izolare socială, discriminare).

 

2. Creșterea coeziunii sociale prin implicarea a 5 voluntari în servicii educaționale/sociale.
În cadrul proiectului vom oferi servicii complexe pentru copiii defavorizați și familiilor lor cu o echipă formată din specialiști și voluntari.

 

3. Evaluarea proiectului

  • Pentru a măsura progresul înregistrat în ceea ce priveşte îndeplinirea obiectivelor şi obţinerea rezultatelor scontate, toate activităţile vor fi monitorizate permanent, strângând informaţiile necesare (participarea beneficiarilor la activitate, subiecte abordate, progresul realizat, resurse folosite) privind fiecare activitate desfăşurată. Se vor urmări indicatorii stabiliţi la începutul proiectului. Lunar vor avea loc şedinţe de evaluare unde vor fi analizate rezultatele parţiale şi vor fi comparate cu rezultatele propuse prin proiect.
  • În cadrul proiectului vom oferi servicii complexe pentru copiii defavorizați și familiilor lor cu o echipă formată din specialiști și voluntari.
  • Asistentul social se va ocupa de problemele familiilor (consiliere socială, mediere spre instituții publice, firme private pentru a găsi un loc de muncă sau o calificare în cazul părinților, motivarea copiilor și părinților pentru continuarea educației, identificarea unor resurse materiale și financiare etc.).
  • Psihopedagogul, învățătorii și profesorii din echipa proiectului vor se vor folosi de principiile și metodele educației incluzive în așa fel, încât să asigure menținerea copiilor aflați în situații de risc în sistemul educațional primar și secundar, precum și socializarea timpurie și optimă a lor.
  • Voluntarii se vor implica în acest proiect, având șansa să cunoască mai bine problemele cu care se confruntă copiii defavorizați și familiile lor.

4. Rezultate școlare, intervenție an școlar 2015-2016

Toți cei 30 de copii continuă studiile la finalul anului școlar 2015-2016, 2 elevi au rămas corigenți, dar au promovat examenul de corigență din toamnă.

Finanțarea Softvision este pentru anul școlar 2017-2018.

De-a lungul timpului, am fost direct implicaţi în viaţa a peste 13.500 de copii, le-am fost aproape pentru a fi siguri că drepturile le sunt respectate, că primesc sfaturile potrivite pentru viaţă şi că nu sunt singuri